2007年9月4日星期二

生意難做!

前日得閒,同朋友Felix食飯,Felix佢開Franchise生意。係香港,佢算係最早期的一批。高峰期有20~30個加盟商,每月收加盟費和管理費都幾好賺!佢係我偶像之一!估唔到佢同我大吐苦水。

佢話這幾年難做咗好多,當你生意一好,大財團便會來分享你的收成.地產商和鋪主會大力加租。好多時一個生意的利潤只有營業額的10~20%,業主一加租就加你50%,你話點做?

多元發展的財團,更會做埋你個行。打個比擬,咖啡文化其實早在Starbuck進入香港已經開始了,當時有很多不同的咖啡店,自從Starbuck不停地開分店,很多小型的咖啡店已經做唔住,要關門大吉了。

這一二年,氣氛係好咗,但係好多時會集中有錢個班人度或金融行業,小市民想分享經濟的成果真係好難。我這些蚊型小司,租金、人工、物料成本樣樣都加,真係要做好我份生意!

我同Felix都覺得,執行力係好重要!你空有一個很多的想法或生意概念,但你冇足夠的能力去執行,讓概念變成實體,是没有用的!

5 則留言:

黑人 說...

好多概念不錯的食肆都因為「經濟好左」而被逼結業,例如拉麵橫町、虞家媽媽等等
經濟差的時候反而出到頭
真係幾弔詭

馬老板 說...

黑人, 有論點喎!

我成日覺得經濟差創業好, 租本, 人工 和其他成本都低. 經濟一好番, 百物齊起價, 都幾難都生意.

逍遙小妹 說...

所以生意要有宣傳先可以靠得住,如飲食行業可以整個網頁等多D人去睇.其實最重要係食物落足料先得到食客的支持的.

黑人 說...

>逍遙小妹

虞家媽媽弄了個好靚的網,係找香港數一數二的五斗米studio做的,還得了HKDA 獎

http://www.yugamama.com/

上面也有一篇報導,講虞家媽媽點解會結業

小弟眼見最尋常的case係,如何偷工減料或加價又不會令食客反感。落足料食客不會多謝你的,而且食材成本飛漲,不加價不行

如何左調右配,巧立名目才是搵$關鍵

然而縮數加價再叻都好,都鬥不過業主一聲加租50%

馬老板 說...

黑人和小妹, 你地試過虞家媽媽未呀? 我就未食過, 真係可惜