2007年8月6日星期一

在香港,人人都會話自己忙,忙工作、忙追女仔、忙讀書,真係咁忙嗎?

今日聽了一個講座,講者將忙定了一個很有意義的解釋。忙字是由樹心邊加死亡的亡字,“忙───心死也”,一個人如果常常話自己很忙,每日忙住一些没有意義的事情,每日到了最後,只帶一個很倦的身體回家,行屍走肉!這樣有意義嗎?

今日,同一個勁人談話,佢的生意十分成功,公職多到一籮籮,這個集會已經係今日第5個會議了!佢仲話,一D都唔忙,好開心,覺得生活好有意義!

我們每日都有很多公事和私事會佔據了自己很多時間,但我常常反思和自問,很多時候真係無事忙。在公司做下東、做下西,已經中午了,食埋飯、做下嘢,已經下午4~5點了!整天的時間便没有了。

我希望定下原則,每天放工前,call多一隻客、做多一樣對公司好的事情,比別人和同行做多一步,已經很好了。

10 則留言:

野蠻郡主 說...

加油!每日做多少少,積沙成塔!

K 說...

忙之餘又要有Time Management至得o架, 馬老板!

所以要捉緊分秒, 唔好口裡不斷說忙。

馬老板 說...

我常常覺得, 一定唔可以話自己忙, 劉德華夠忙, 佢都係保持最佳狀態

黑人 說...

Steven Covey 成日話time management 唔係你塞到幾多野落去,而係*最重要*果幾舊野你有無放到落去,然後可以free 到幾多時間俾自己、朋友及家人

佢果門理論又係知易行難呢...

劉德華都係收八點幾咋
佢有乙肝不能太搏

野蠻郡主 說...

雖然d人話應該襯後生就辛苦d,但我都覺得唔好太搏喇!可能我係女仔啦!不過,事實上,人應該好好享受人生,工作時工作/遊戲,遊戲時都係遊戲。

M40+ 說...

睇於馬老闆一篇關於忙的文章, 有以下睇法.

好多人話自己忙, 都係想表現到自己好有事業心, 上進心. 尤其是我做果行就最多人係咁. 晚晚做到三更半夜, 無時間食飯.

係, 我地果行係要 serve 好多客, 客好多 requests 都係又要快, 又要正. 但係如果一年 365 日都係咁, 可能你都要 review 一下.

長時間都忙到 pk, 原因得三個.
1. 你真係手腳慢, 轉數唔夠快. 咁快 d 轉行啦, 再做都無前途.
2. 你 time management 唔好, 又或唔識 set 客的 expectation. 咁就快 d 買番 d 相關的書睇下啦.
3. 你真係 overload. 但如果你 overload 左成年都唔同老闆講, 咁即係你 stupid. 如果講完都 solve 唔到, 咁就好揾過份工啦.

所以忙, 係唔應該長時間出現的.

諗起兩個比喻.

1. 做人就好似同時間拋緊五個波, 佢地分別係家人, 愛人, 朋友, 健康同事業. 頭四個都係玻璃波, 一跌落地就會碎晒. 第五個係膠波, 跌左落地都會 bounce back.

2. 做我果行 d 客成日都要又快又靚又平. 有個同事就張快, 靚, 平呢三個字貼左門口, 下面寫著 "You can only choose two."

馬老板 說...

m30兄, 你最後的2個比喻雖然聽過, 但係重聽, 都係一樣有道理!

Ps.: 今日好多同事出左去做嘢, 真係搞到一頭煙.

Karmen 說...

睇完這篇也令我諗起一側故事, 挺有意思.

有兩個樵夫, 同樣努力工作, 可是一個得的木材比另一個多很多. 有人好奇的去看看是什麼原因, 發現收獲少的比收獲多的反而更早出晚歸. 最後發現因為多收獲的樵夫工作兩天後在第三天在磨斧頭, 而另一個只懂一直用一把鈍的斧頭死劈. 寓意我們辛勤工作之同時, 也要適時plan一plan, 才繼續衝.

馬老板 說...

亞芬, 比喻得好好呀. 我們常常埋頭苦幹, 但係如果可以好好利用工具或用一些更有效率的方法完成任務, 真係可以事半功倍

匿名 說...

現代人已經好好哪, 古時要用算盤做數咪仲大件事.

工具的發明絕對可以幫助我地呀